| 06 49652563 | LinkedIn profiel Facebook profiel Twitter profiel

Te veel hooi op jouw vork? Stop de werkstress!

29-10-2015

“Ik kan zo moeilijk knopen doorhakken. Mijn taken zijn onduidelijk en ik ben het overzicht kwijt. Daarnaast ben ik bang dat ik iets vergeet af te handelen, waardoor ik hele nachten wakker lig. Hierdoor voel ik mij niet fit en ervaar stress”. Deze opmerkingen zijn veel gehoorde klachten. Ziekmeldingen of burnout klachten kunnen hier zelfs uit voortvloeien.

Hoe krijg ik grip op mijn taken, e-mails, collega's, tijd? Hoe ga ik mijn leidinggevende vertellen dat het werk me teveel wordt ? Of... hoe houd ik werkstress op het werk en ga ik op tijd naar huis? Dit zijn essentiële vragen om je serieus mee bezig te houden!

Het is van groot belang dat iedere werknemer energiek en vitaal mee kan doen in een bedrijf. De werkgever/opdrachtgever verdient de kosten van de inzet van een Professional Organizer terug doordat de medewerker weer rust, ruimte en overzicht ervaart en daardoor veel productiever wordt. Een indirect resultaat is dat de sfeer en werkomgeving van een heel team hierdoor kan verbeteren. Het werkplezier zal toenemen.

Samen kijken naar hoe de afleiding minder kan, hoe meer focus aangebracht kan worden, op welke manier er werkplezier ervaren kan worden. Als iemand zelf zijn werkstress niet kan of wil herkennen is het belangrijk dat de omgeving helpt. Erover praten! Je ziet iemand vermoeider raken, je hoort iemand steeds vaker klagen over hoofdpijn enz. Vanuit de zorg voor elkaar en voor de organisatie is het belangrijk deze verschijnselen bespreekbaar te maken en actie te ondernemen.

Vraag op tijd advies en ga praktisch aan de slag!